Felhasználói kézikönyv

2022. 10. 13.
Útmutató a program használatához.

Bejelentkezés

Bejelentkezni felhasználónév vagy email cím és jelszó megadásával lehetséges.

Jelszóváltoztatás

Jelszótváltoztatni a "Felhasználók" -> "Jelszó" menüpontjában lehet. Meg kell adni a jelenlegi jelszót és az újat kétszer.

A jelszónak minimum 8 karakter hosszúnak kell lennie és tartalmaznia kell kisbetűt, nagybetűt és számot.

Csoportkezelés

"Felhasználók" menü -> "Csoport" (1) menüpont

Az oktató azon csoportokat tudja szerkeszteni, amelyik csoporthoz hozzá van rendelve. Szerkeszteni a csoport neve melletti kis kék "szerkesztés" ikonra (3) kattintva lehet.

A középső hasábban, a listázott tartalmak felett mindig található egy "kereső" (2), amivel a listát lehet szűrni, a keresőben meghatározott értéke alapján (pl. "magyar cím")

A "név" (4) érték csak az angol abc betűit illetve kötőjelet tartalmazhat.

A "név" (4) értéknek mindig 2db kötőjellel kell kezdődnie ("--").

A "magyar cím" (5) mezőben lévő érték a csapat teljes neve (ékezettel, szóközökkel...). Ez az érték látszódik az oldalon, a listákban. A "név" (4) érték, egy technikai érték, a program használja.

A középső hasáb tetején lévő gombokkal (1)(2)(3) lehet az éppen aktuálisan használható listákat megnyitni. Az első gomb (1) mindig a megnyitott menü szerinti elemeket listázza. Jelen esetben:

  • (1) - csoportok - a bejelentkezett felhasználó jogosultsága szerint elérhető csoportok
  • (2) - felhasználók - a bejelentkezett felhasználó jogosultsága szerint elérhető felhasználók
  • (3) - csoporthoz kapcsolt felhasználók - a csoporthoz tartozó felhasználók

A felhasználó listát kiválasztva tudunk felhasználókat a csoporthoz adni. Minden felhasználó neve mellett megjelenik egy plusz (5) vagy egy mínusz (4) jel annak megfelelően, hogy benne van-e már a csoportban vagy nincs. A kereső itt is használható a felhasználók szűrésére. A gombok (4)(5) segítségével az éppen aktuálisan szerkesztett csoporthoz adhatóak hozzá felhasználók. Ha nincs megnyitva csoport szerkesztésre, a felhasználók lista nem látható.

Időpont megadás (órarendbe)

"Edu" (1) menü -> "Időpont" (2) menüpont

A kötelezően kitöltendő elemeket mindig piros keret jelzi. Ezek kitöltése nélkül, nem menthető az űrlap.

  • "magyar cím" (3): kiegészítő cím, ami az óra neve előtt jelenik meg. Nem kötelező megadni.
  • "csoport id" (4): a csoport, akinek tagjai jelentkezhetnek az adott időpontra. Alapértelmezetten az oktató (aki felviszi az órát) elsődeleges csoportja van kiválasztva. Csak olyan csoportokat lehet kiválasztani, aminek az oktató tagja. A "közös" csoportot minden felhasználó látja, így ha abba kerül az időpont, akkor bármelyik regisztrált felhasználónak lesz lehetősége jelentkezni rá.

  • "engedélyez pipa" (1): alapértelmezetten be van pipálva. A nem engedélyezett időpontok nem látszódnak az órarendben, így jelentkezni sem lehet rájuk.
  • "tanóra id" (2): ez egy kereső mező, ahol minimum 3 karakter beírása után szűkített lista jelenik meg az elérhető óra típusokról. Megadása kötelező!

  • "terem id" (1): szintén egy kereső mező, ahol minimum 3 karakter beírása után szűkített lista jelenik meg az elérhető termekről. Megadása kötelező!

  • "oktató id" (1): alapértelmezetten a bejelentkezett felhasználó kerül ide, de legördülő listából kiválasztható bármelyik oktató. Ha egy-egy időpontnál később oktatót kell cserélni, azt is itt kell megtenni.

A helyesen kitöltött mezők zöld keretet kapnak. Látszik, hogy a "tanóra id" (1) és a "terem id" (2) esetén a program számmal helyettesíti a megadott szöveges értéket. Ez így helyes. Míg az "oktató id" (3) esetén látható az oktató neve.

  • "max" (4): az adott órára maximálisan beengedhető diákok száma. Az itt megadott érték, korlátozza a jelentkezést. Azonban az oktató hozzá tud adni diákot a max létszámon felül is. Egyéni órák esetén 0 értékkel kell létrehozni az órát, így senki nem tud rá jelentkezni, viszont az oktató hozzáadhat diákot ebben az esetben is.

(1) Egyetlen időpont megadása:

  • "kezdés" (2): az óra kezdőidőpontja és dátuma
  • "vége" (3): az óra végének időpontja és dátuma
  • "megjegyzés" (4): bármilyen, az adott órára vonatkozó megjegyzés írható ide

"Jelzők" (5):

  • ütemezett: alapértelmezett állapot, az óra meg van hirdetve és akkor lesz, amikorra meg lett hirdetve. Automata, nincs vele teendő. Állapota tiltott, manuálisan nem állítható be.
  • átütemezett: ha egy óra időpontja később módosul, át lesz ütemezeve, akkor automatikusa erre az állapotra ugrik át. Teendő ezzel sincs, állapota tiltott, manuálisan nem állítható.
  • elhalasztott: akkor kell bepipálni, ha a meghirdetett óra nem lesz megtartva a meghirdetett időpontban, de még nincs új időpontja, azaz meg lesz tartva, csak még nem tudni mikor.
  • online térbe költözött: akkor kell bepipálni, ha az óra online lesz megtartva.
  • lemondott: akkor kell bepipálni, ha a meghirdetett óra nem elmarad és nem is lesz pótolva.

(1) Több időpont megadása egyszerre:

Ebben az esetben megadható egyszerre több időpont is egy megadott időintervallumon belül.

  • "kezdő dátum" (2): az intervallum első napja
  • "vége dátum" (3): az intervallum utolsó napja
  • "minden..." (4): a hét napjának/napjainak meghatározása. Az időintervallumon belül mely napon/napokon legyen az óra
  • "kezdő időpont" (5): az óra kezdete az intervallum adott napján (óra:perc)
  • "vége időpont" (6): az óra vége az intervallum adott napján (óra:perc)

Többszörös óradefiniálásnál minden beállítás, minden órára érvényes lesz. Azaz a megadott időintervallum összes órája megkapja ugyanazt a megjegyzést, címet, oktatót...

Végül a "mentés" (1) gombra kattintva menthető az űrlap.

Hírlevél küldés

A hírlevél küldés egy feladat, mely a "Rendszer"/"Feladat" menüpontban található.

Az űrlapon a következő adatokat lehet megadni:

  • cím - kötelező mező, ez esetben az email tárgya
  • mód - a feladat maga, jelen esetben "sendMail"
  • célcsoport id - legördülő menüből kiválasztható a csoport, mely tagjainak megy ki a hírlevél
  • időpont id - legördülő menüből kiválasztható az időpont (tanóra), melyre jelentkezetteknek megy ki a hírlevél
  • üzenet - a hírlevél szövege
  • kezdés - a levelek kiküldésének kezdőidőpontja. Alapértelmezetten a kitöltés időpontja. Jövőben küldendő leveleket lehet vele időzíteni.
  • csoport id - ezzel nem kell foglalkozni, marad a "-task"

Ha megvan adva célcsoport, akkor az időpont id-val már nem foglalkozik a rendszer. Azaz, egyszerre csak egy feltétel szerint lehet szűrni a címzetteket.

Ha se a célcsoport, se az időpont nincs megadva, akkor az adatbázisban szereplő összes "user" szintű felhasználónak megy ki a hírlevél.

Mentés után megjelenik a feladat a listában pirossal. Ekkor a feladat még inaktív.

A feladat alapértelmezetten tiltott állapotban kerül mentésre, azért, hogy ha kell, lehessen hozzá fájlt csatolni. Nem kötelező fájlt csatolni.

Fájlokat a listanézetben, a fájl fülre kattintva lehet tallózni. A küldendő fájlt fel kell először tölteni a "Tartalom"/"Fájl" menüpontban. Hozzáadni a plusz gomb megnyomásával lehet.

A feladatot a sorában lévő kis pipára kattintva lehet aktiválni. Ekkor a színe sárgára vált. A levelek kiküldése a "kezdés"-nél megadott időpont után kezdődik meg.

A szolgáltató óránként 150 levél kiküldését engedélyezi. A levelet kiküldése egy órán belül is szét van osztva: a rendszer 10 percenként küld ki 25db levelet.